Hvem er Troopers for Charity

Troopers For Charity er et fællesskab for voksne og børn stiftet af Star Wars entusiaster i august 2017. Fælleeskabet bygger på 3 grundlæggende værdier – Fællesskab, Frivillighed og Forståelse.

Formålet med fællesskabet er at forene det at gøre gode gerninger for andre, herunder specielt udsatte børn og unge, samtidig med, at vi har det sjovt og viser vores Star Wars dragter frem. Alt vores arbejde er 100 % non-profit og alt arbejde udføres ganske gratis og uden vederlag. Vi opfordrer dog til, at man overvejer, om man evt. har mulighed for at donere et valgfrit beløb til et velgørende formål i vores navn. Derved er både du og vi med til at sikre udsatte børn og unge alle tænkelige muligheder for at få den hjælp og støtte, som de har brug for.

Det at udføre gode gerninger for andre er omdrejningspunktet for vores arbejde, uanset om dette måtte være ved et besøg på børnehospitalerne, julemærkehjemmene, en børnefødselsdag, en begravelse eller gennem et decideret indsamlingsevent sammen med en af vores samarbejdspartnere.

I Troopers For Charity er de gode gerninger, de gerninger der kommer fra hjertet.

Fælleskabet har på nuværende tidspunkt over 80 voksen- og børnemedlemmer, og er stødt voksende – både i medlemstal og samarbejdspartnere.

Da vi gør det hele frivilligt, kan vi desværre ikke garantere, at vi kan komme til lige præcis dit event, eller hvilke karakterer der evt. kommer til dit event. Men vi vil gøre rigtig meget for at kunne opfylde dine ønsker. Desværre vil der også være events, som vi ikke kan indgå i pga. af restriktioner fra bl.a. Disney og Lucasfilm Ltd.

Medlemskab:

Fællesskabet stiller ingen krav om ejerskab af en dragt for at opnå medlemskab af fællesskabet.

Fællesskabet har to typer medlemskaber:

1. Medlemskab med dragt.

2. Medlemskab uden dragt/hjælpere.

Da vi er en Star Wars fælleskab for alle, modtager vi gerne ansøgninger fra både den lyse og den mørke side af Kraften, og børn er også velkommen i fællesskabet med deres forældre.

For begge medlemskaber gælder, at det er gratis at være medlem af fællesskabet.

Alle ansøgninger skal sendes til info@troopersforcharity.dk, og herefter kan der gå op til 24 timer førend man får svar tilbage på om ens ansøgning er godkendt. Alle ansøgninger bliver godkendt i fællesskab af medlemmerne af Troopers For Charity.

Medlemmer med dragt:

Dragterne i fællesskabet skal have en høj standard, og som udgangspunkt med reference i alle Star Wars filmene.
Alle dragter bliver inspiceret af medlemmerne i fællesskabet, før evt. nye medlemmer bliver godkendt, og derfor er det vigtigt, at alle nye ansøgere medsender billeder af deres dragter sammen med deres skriftlige ansøgning.

Medlemmer uden dragt:

Medlemmer uden dragt benævnes hjælpere/supportere. Hjælperne har samme rettigheder og indflydelse som medlemmer i dragt. Hjælpere er ikke underlagt nogen form for begrænsning i forhold til beklædning til events, men disse opfordres til at iklæde sig Star Wars relaterede tøj, hvis dette haves.

Vores hjælpere er vores vigtigste allierede ude ved events, og deres opgaver kan bl.a. bestå af at hjælpe folk i dragt, tage billeder, snakke med børn og voksne, dele gaver og donationer ud og meget andet.

For begge typer af medlemskab gælder følgende:

Alle skal indsende en motiveret skriftlig ansøgning og evt. vedhæfte billeder af dragt/dragter til følgende adresse: info@troopersforcharity.dk

I ansøgningen kunne det være rart at vide noget om – hvem er du, hvor kommer du fra, hvorfor søger du optagelse i Troopers For Charity og hvad kan du evt. bidrage med til fællesskabet.

Herefter gennemgås den skriftlige ansøgning og evt. billeder af dragt/dragterne, og bliver man godkendt i fællesskabet, får man svar herom hurtigst muligt.

Bliver den skriftlige ansøgning afvist, får man også besked herom hurtigst muligt. Alle medlemmers status i fællesskabet revideres en gang hvert år.

Vi består af en samling Star Wars fans, som har brugt megen tid på at bygge vores egne kostumer, så de er “screen accurate”, hvilket i sig selv kan være en dyr og lang proces. Vi er hyggelige og omgængelige personer, som alle har jobs ved siden af hobbyen. Alle medlemmer har adgang til vores medlemsgruppe på Facebook, hvor man udveksler ideer, tanker og skriver sig op til fællesskabets forskellige events.

Hvorfor gør vi dette?

Vi gør det, fordi vi skaber glæde og opmuntring, hvor end vi kommer hen. Den glæde, de smil og den varme, som vi møder alle steder, er med til at motivere os, og gør, at vi gerne går den ekstra mil for lige netop de små smil. Vi besøger bla. børnehospitaler, fødselsdage, polterabender, biblioteker og en masse andre steder. Intet er for stort eller for småt til os.

Hvad koster det at få os ud til et event?

Da vi er et non-profit fællesskab, modtager vi ikke penge for vores tilstedeværelse. Vi vil hellere have, at du overvejer om du har mulighed for at donere et valgfrit beløb til en velgørenhedsorganisation i vores navn: “Troopers For Charity”, men det er ikke noget krav i forhold til at få os ud til lige netop dit event.

Vær opmærksom på følgende inden en evt. henvendelse:

  • Hvor foregår eventen?
  • Hvad tid foregår eventen?
  • Er der omklædningsmuligheder i nærheden?
  • Er der særlige hensyn, vi skal tage?
  • Er der mulighed for forfriskninger?
Kontakt os for yderligere information